przegląd prasy 12.2017-01.2018

W Czasopiśmie CABINES w numerze 85 znajdziemy interesujący artykuł „Aloes - produkt naturalny, ceniony w kosmetologii i skuteczny w gojeniu ran” autorstwa Pań Renaty i Urszuli Wawrzaszek.
Aloes jest znany od wieków, powszechnie uznawany za roślinę leczniczą. Soczyste liście aloesu są skarbnicą cennych dla zdrowia substancji. Już w starożytności stosowano aloes. Właściwości lecznicze aloesu posiada 29 gatunków tej rośliny. W Polsce najczęściej hodowany jest w szklarniach, domach i balkonach również ze względu na fakt, ze jest bardzo dekoracyjna rośliną. Ciekawostką jest to, że aloes ma takie samo pH jak ludzka skóra. Bardzo chętnie jest stosowany jako składnik aktywny kosmetyków. Najcenniejsze właściwości tej rośliny kryją się w miąższu, który składa się z 96% wody i 4% suchej masy. Głównym składnikiem liści aloesu jest błonnik pokarmowy, roślina jest bogatym źródłem białek, pierwiastków takich jak miedź, magnez, mangan, sód, potas, chrom, wapń, fosfor, cynk i żelazo, witaminy C, β-karoten, kwas foliowy, cholinę, α-tokoferol, witaminy z grupy B (B1, B2, B6, B12), saponiny, nienasycone kwasy tłuszczowe, związki działające przeciwbólowo, przeciwzapalnie, glikoproteiny, polipeptydy, mukopolisacharydy, kwas salicylowy i kwasy organiczne. Aloes zawiera także ligninę – substancję, która pomaga w transporcie różnych składników aktywnych w głąb skóry.
W tym samym numerze znajduje się artykuł autorstwa Małgorzaty Bajerskiej pt. „Pielęgnacja skóry męskiej - wyzwanie dla producentów kosmetyków”. Mężczyźni to coraz bardziej świadomi użytkownicy kosmetyków. Mają konkretne oczekiwania wobec kosmetyków, które stosują. Około 60% mężczyzn między 18-34 rokiem życia używa kremów nawilżających. Mężczyźni poświęcają na poranną toaletę około 10 minut, stąd bardzo istotne dla nich są: łatwość użycia produktu oraz jego rozprowadzanie, szybkie wchłanianie kosmetyku. W artykule znajdziemy również charakterystykę męskiej skóry.